Jägare - ett yrke ?

nackdelar med mitt jobb är alla idioters sätt att resonera , ja utom sara och jag då för vi är ju helt perfekta enligt oss två hehe.
Idag satt dem och snackade om knivlagen, och jag har för mig om att man inte får bära kniv hur som helst, men enligt dem så om man var tex snickare ja då var det okej,(och om jag tänker efter så är det nog så,dock får det inte bäras av folk som är under 21) eller jägare för det var ett yrke. Nej sa jag man kan inte kalla att jägare är ett yrke, jo sa en gubbe.
Ett yrke för mig är ett jobb där man kan försörja sig på det man gör. Om det var så bra med att vara jägare varför är tex inte min pappa det på heltid? Och dessutom får man inte jaga alla sorts djur året runt. Men enligt gubben så var detta ett yrke eftersom man läste sig till jägarexamen.
Och sen satt vi o snackade om att vi var trötta på vädret här i sverige och sara nämde att hon gärna kunde bo på ett varmare ställe. Då sitter gubbfan o säger att vi ska vara glada att vi bor här, och att vi inte vet hur bra vi har det för han hade minsann varit i sydafrika. MEN HALLÅ?  Vem har sagt att vi skulle dra till det första skräckexemplar till land? Det finns andra bra länder, inte fan flyttar man till ett ställe där det är taggtråd kring hela skiten.. åh jag är nog lite bitter. Och imorgon får jag tass med skiten ensam för då ska sara snuska sig med börjar på A och slutar på bin, och nej det är ingen arab. Själv får jag gotta mig med svetta' ooooo så myyyyyyys.
En ensam dag på jobbet, utan sara ja då skulle man ha den där klittvibratorn hahaha ;p


Kommentarer
Anonym

Haha jaa, den där fjärilen då :D

Alaabin kanske det var ;)

2009-02-18 @ 14:39:51

• Ditt Ip nummer sparas och registreras
• Jag är INTE intresserad av reklam
• Om du är blogglös så kika tillbaka för svar:)
• Idiotiska/ Elaka kommentarer publiceras ej
• Ja,jag gör designer
• Ju fler som kommenterar, ju roligare att blogga ^^


Ditt Namn/Nickname:
VIP?

Din mail: (syns endast för mig)

Hemsida Lr Bloggadress:

Din kommentar

Trackback
Test